Wilma-tiedote 9.1.2022

Tervehdys

Kevätlukukausi alkaa lukujärjestyksen mukaisesti lähiopetuksessa. Kouluun lapset tulevat vain terveinä. (Lapsesi kevään-22 lukujärjestys ei välttämättä näy Wilmassa tänään, mutta siihen ei ole tullut muutoksia . Wilmanäkyvyyttä selvitetään alkuviikosta).

Ennen joulua toteutetut ja voimassa olleet koronaohjeet ovat edelleen voimassa (mm. oppilaiden kasvomaskisuositus 3.luokasta lähtien).
Peruskäytäntönä jatkossa on, että keskeiset opiskeluvälineet pidetään kotona eli kouluun tuodaan vain ko päivän kirjat ym. opiskelutarvikkeet. Opettaja kertaa alkuviikosta ryhmänsä käytännöt tarkemmin ja lisäksi ohjeistaa ryhmäänsä/yksittäiset oppilaat mahdolliseen karanteeni=etäopetustilanteeseen. Ainakin tammikuun loppuun asti pidättäydytään myös vierailuista oppilasryhmien kanssa koulun ulkopuolella (poislukien esim. liikuntatunnit).
Palaverit ja vanhempainillat pidetään edelleen pääsääntöisesti etänä. Kouluun ei oteta sisälle vierailijoita kuin välttämättömissä tilanteissa koronaohjeet huomioiden.

Julkisuudessa olleista tiedoista liittyen esim. kotitesteihin, maskisuositusten muuttumiseen ja karanteenikäytäntöjen muuttumiseen odotamme lisäohjeita toimivallan omaavilta tahoilta (Aluehallintovirasto) ja paikallisilta toimijoilta (Posa). Toistaiseksi noudatamme entisiä ohjeita myös ko asioissa.

Tarkastelemme terveysturvallisuuteen liittyviä käytäntöjämme alati muttuvissa tilanteissa. Vaikka lukukauden alkaessa on paljon koronaan liittyviä huomioitavia asioita teemme parhaamme, jotta oppilaiden oppiminen edistyy mahdollisimman hyvin ja jokainen voi kokea oppimisen iloa tänäkin vuonna.

Hyvää alkanutta vuotta

Pekka Hynninen