Poissaolot

Mikäli oppilas matkan tai muun ennalta tiedossa olevan syyn vuoksi tarvitsee vapautuksen koulunkäynnistä, toivomme sitä haettavan etukäteen Wilmasta löytyvällä lomakkeella. Luokanopettaja myöntää hyväksyttävästä syystä oppilaalle luvan poissaoloon enintään kolmen päivän ajaksi. Tätä pidemmäksi ajaksi luvan myöntää rehtori. Suunniteltaessa esim. perheen yhteisiä lomamatkoja vanhempien tulee harkita, mikä vaikutus ylimääräisillä lomilla on lapsen koulunkäyntiin.

Lapsen poissaolosta on ilmoitettava koululle heti ensimmäisen poissaolopäivän aamuna esim. tekstiviestinä opettajalle tai opettajainhuoneen numeroon 044 577 2352, kansliaan numeroon 044 577 2350 tai luokan omaan puhelinnumeroon. Myös Wilma-viestillä voi asian ilmoittaa opettajalle. Tekstiviestissä pitää näkyä oppilaan nimi, luokka ja päivämäärä, esim. Matti Meikäläinen, 2A, on poissa 13.10. Jos ilmoitusta ei ole tullut klo 11.00 mennessä, koulusta pyritään ottamaan yhteys kotiin.