Wilma-tiedote 28.2.2022

Oppilaita oli helmikuun alussa koulusta pois joinain päivinä jopa yli 20%. Talvilomaa edeltävinä päivinä poissaolomäärät laskivat tasaisesti ollen perjantaina 18.2.2022 alle 10%. Helmikuun ajan järjestimme lähiopetuksen ohella myös etäopetusta kotona sairastaville oppilaille. Etäopetuksen järjestämistä on vaikeuttanut se, että myös aikuisia on ollut pois töistä merkittävä määrä ja tällöin sijaisvoimin olemme joutuneet joissain luokissa keskittymään pääsääntöisesti vain lähiopetuksen järjestämiseen.

Poissaolojen toivottavasti edelleen vähentyessä palaamme normaaliin säädösten edellyttämään käytäntöön poissaolojen aikaisen opetuksen järjestämisessä. Jos oppilas on pois koulusta, hänen tulee tervehdyttyään ottaa selville esim. läksyistä luokassa muodostuneen käytännön ja ohjeistuksen mukaisesti. Järjestämme etäopetusta 1.3.2022 lähtien tartuntatautilääkärin virallisen karanteeni/eristysmääräyksen perusteella.

Tulemme vähentämään poissaoloista johtuvaa oppimisvajetta järjestämällä lisää tukiopetusmahdollisuuksia ja lisäämällä esim. erilaisten Opetusministeriön myöntäminen hankkeiden avulla resurssiopettajuutta ja jakotunteja sekä koulunkäynninohjaajien antamaa tukea.

Aluellisen tartuntatautien torjunnan työryhmän suosituksen mukaisesti Kankaanpäässä luovutaan 1.-4. luokkalaisten maskisuosituksesta. Maanantaista 28.2.2022 lähtien maskisuositus koskee siis viidennen luokan ja sitä vanhempia oppilaita kaikilla asteilla. Posan sivuilta löytyy ajankohtainen tieto esim. toimintaohjeista koronavirustartuntaa epäiltäessä.

Kouluissa jatketaan muita koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseen tähtääviä toimia ja käytäntöjä.

Terveisin

Sivistysjohtaja