Wilma-tiedote 11.2.2022

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos on julkaissut kotitestausohjeen koululaisille, opiskelijoille sekä koulujen ja oppilaitosten henkilökunnalle. Ohje koskee koronaministerityöryhmän 7.1.2022 tekemän linjauksen myötä hankittujen kotitestien käyttöä.

Kankaanpäässä päästään kotitestejä jakamaan oppilaille viikolla 7. Tässä vaiheessa jokaisella oppilaalla on mahdollisuus saada viisi testiä=yksi pakkaus. Testit jaetaan koulussa oppilaalle kotiin kuljetettavaksi. Testien vastaanottaminen ja tekeminen on vapaaehtoista. Jos huoltaja ei halua lapsensa vastaanottavan kyseistä testiä siitä toivotaan ilmoitus rehtorille wilmaviestillä tiistaihin 15.2.2022 mennessä.

Oheisen linkin kautta löytyvään ohjeeseen on tärkeä tutustua. Testi tehdään kotona itsenäisesti tai vanhemman valvonnassa testipakkauksen ohjeiden mukaisesti. Koulu ei tule opastamaan testin suorittamisessa emmekä kerää tietoja testivastauksista. Linkin kautta pääsee myös videoon jossa näytetään miten testi käytännössä tehdään.

Kotitestejä jaetaan oppilaille lisää sitä mukaan kun niitä saadaan Huoltovarmuuskeskuksesta.

Terveisin

Perusopetuksen rehtorit